یزدفردا: داستان نوجوان «پُرسانا در هفت‌خوان رستم» به قلم مهتاب حاجی‌محمدی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش یزدفردا: کتاب «پُرسانا در هفت‌خوان رستم» اثر مهتاب حاجی‌محمدی نگاهی نو به شاهنامه دارد.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «چرا هیچ اسمی روی جلد کتاب نوشته نشده؟ چرا این مرد جوان، لباس جنگی به تن دارد؟ آیا می‌خواهد تنهایی به جنگ برود؟ چرا سربازی کنارش نیست؟

ماجرای پرسانا، بچه‌ای که همراه زره‌پوش، گیو و رستم به مازندران سفر می‌کند، اقتباسی است از داستان هفت‌خان رستم شاهنامه فردوسی؛ اما پرسانا چطور به گذشته سفر می‌کند؟ چه اتفاق‌هایی برایش میفتد و چطور به دنیای امروز برمی‌گردد؟ انگار ما هم مثل خود پرسانا که مدام پرسش می‌کند یک‌عالمه سوال داریم که تا کتاب را نخوانیم به جواب نمی‌رسیم!»

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

گیو به اطرافش نگاه کرد. گرداگرد اتاق پر از قفسه و کتاب بود. یک میزتحریر و صندلی گردان هم در گوشه‌ی اتاق وجود داشت. کتاب‌ها توجه پهلوان‌گیو را جلب کرد. رفت به‌سمت کتابخانه و با دقت و تعجب تک‌تک آنها را نگاه کرد. تاکنون کتاب چاپی ندیده بود. نشست پشت میز و کتاب شاهنامه را در دست گرفت. آن را صفحه به صفحه ورق زد و چشم‌هایش با دیدن تصاویر مربوط به رستم، کیکاووس و خودش از شادی برق زد. رو کرد به پرسانا و گفت: «عجب تمدنی! چطور این هنر تصویرگری و نگارش را کسب کرده‌اید؟ چگونه این گنجینه‌ی گران‌بهای کتاب‌ها را در یک‌جا جمع کرده‌اید؟ آیا شما با خاندان شاهی یا نویسندگان نسبتی دارید؟»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات قدیانی، داستان نوجوان «پُرسانا در هفت‌خوان رستم» به نویسندگی مهتاب حاجی‌محمدی را در ۱۷۶ صفحه، شمارگان هزار و صد نسخه و به بهای ۱۳۰ هزار تومان منتشر کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا